söndag 4 oktober 2009

Summering av veckan!



Måndag: Slutar klockan 11:30 och hämtar upp stora A från förskolan. Hemma säger jag god natt till maken som går och lägger sig (han jobbar nätter och jobbar ständig förmiddag=pussel!). Stora A ska vara på Kyrkans barntimmar klockan 13 så det gäller att det finns mat att värma i micron om vi ska vara i tid! När han är borta så har jag och lilla E tre timmars "fri lek". Sedan är det hämtning, lite social tid och efter klockan 18 är det tandborsten och sängen som gäller... Kämpar man emot så kan man hindra sig själv ifrån att somna!!!

Tisdag: Jobbar full dag och är hemma klockan 14:30. Mycket lyxigt att komma hem och få värma en tallrik man inte behövt tillaga och sedan sitta ner och läsa tidningen! Maken och barnen äter efter att stora A kommit hem ifrån 4-5års verksamheten! Sedan, när jag är klar, så lägger sig maken för att få några timmars sömn.

Onsdag: Slutar klockan 15. Mycket lång arbetsdag när man jobbar förmiddag, men det går! För övrigt så är vardagarna mycket lika varandra med den skillnaden att nu börjar det bli riktigt intressant på tv´n. Nu i veckan börjar Arga snickaren! Jippie!!! Ett annat plus med onsdagar är att maken inte jobbar mer under veckan. Han är föräldraledig 2 dagar och jobbar 3 dagar.

Torsdag: Slutar klockan 14. På tv´n idag gäller Lyxfällan, något som min vän R blir påmind om varje vecka eftersom jag ständigt väntar på hennes närvaro i rutan. ;) (Jag bara skojar, jag låååvar). Barnen läggs klockan 18:30 alla dagar i veckan. Rutiner rutiner rutiner

Fredag: Under fredagen som gick hade förskolepersonalen frågat barnen vad de hade som fredagsmys hemma hos sig och Stora A sade att vi åt godis. Det stämmer förvisso, men det sker ju alltid efter att han lagt sig eftersom barnen har sina bestämda läggtider. Vi har inget direkt mys med mat, godis och umgänge så detta fick vi ju bättra på! Jag hade varit i affären och handlat direkt efter jag slutat jobbet klockan 12. men det blev en extra tur till ica för att köpa plockegodis. Fudge, foxkola och sockerbitar står högst upp på inköpslistan om Stora A får välja. Lilla E äter majskrokar med en allt mer imponerande hastighet, även om det inte har tittat fram en endaste liten tand! Efter allt kvällsmys, som även innebar att stora A fick vara vaken 1,5 timme längre, så fick maken ta över nattningen då Stora A inte kunde sova om inte pappa låg bredvid. Det innebar att jag tillbringade resten av kvällen alldeles ensam för maken somnade så gott och jag hade inte hjärta att väcka honom. Alltså satt jag och halvsov ensam i soffan med ett glas rött i vårat nystädade hem... Lade mig klockan 21:30!

Lördag: Upp klockan 5 med lilla E. Varför vaknar hon alltid 1 timma tidigare på helgerna än vad hon gör på vardagar och vart tar MIN sovmorgon vägen? Maken har bestämt att jag får sova ut på lördagar och så sover han på söndagar, men han "hör" henne aldrig... Tänk vad praktiskt med selektiv hörsel. Sedan börjar plaskis klockan 8:30, Stora A plaskar och Lilla E är hemma och tar hand om pappan. Efteråt så handlade jag och Stora A och passade även på att fika på stan och köpa ett fiskespel på leksaksaffären! Sedan vilade vi lite inför kvällen då familjen Andersson kom för att äta pizza och prata bort några timmar, närmare bestämt 8 stycken timmar. Jösses vad tiden går fort när man har ROLIGT! Vi kom i säng strax efter klockan 1 på natten.
Söndag: Vem vaknade strax före 5? Lilla E så klart! Vem har vaknat i natt och ropat efter sin mamma, Stora A givetvis. Jag har varit så trött idag så det kan ni aldrig förstå. Denna dag kräver en rejäl matlagning då det behöver finnas en portion ordentlig mat åt både mig, maken och Stora A under måndagen stressade schema. Men även denna dag fick en oväntad guldkant, J kom förbi med Läckbergs senaste bok- är inte det lyx? Leverans till dörren, av en rykande ny bok, under en söndag! Men med boken kom även en liten uppmaning om att uppdatera bloggen, och jag gör som jag brukar... jag lyssnar och lyder! Nu sover båda barnen och jag ska göra mig i ordning för sängen, och någon timmes god läsning, innan John Blund kommer. Sedan är det måndag igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar