söndag 11 oktober 2009

Rulla in...

...och låt dem rulla. Pengarna alltså! Jag var i Göteborg, i smyg, i helgen som var. Stora A skulle gå med sin moster och hennes man på Walking with dinosaurs som gick på Scandinavium. Eftersom Stora A har dragit igång världens största strejk på plaskis, han vill helst bara sitta bakom min rygg på samlingen och vill inte hoppa i bassängen med de andra barnen, (vilket känns så konstigt eftersom Stora A är världens kavataste unge) så gjorde jag så att jag åkte med dem till Göteborg för att finnas på plats om det skulle bli storstrejk, fast det visste ju inte Stora A, han trodde att jag stod kvar på perrongen fast jag i själva verket kastade mig på en annan vagn på tåget. Lurig mamma jag är! Jag hade tänkt kolla efter en vinterjacka då min är anno 2002. Och jag hittade en snygg på Stadium som fick följa med mig hem.

Sedan passerade jag Cubus i ett annat ärende, skulle reklamera ett par tights åt en kompis och inte heller då gick jag ut ur butiken tomhänt. Denna skjorta och en långkofta (som jag inte hittade någon bild på) slank med mig ut. Fulla kassar på tåget hem och en tom plånbok. Budgeten sprack redan vid vinterjackan!

1 kommentar:

  1. fniss... budgeten spricker ju så lätt ;) det har vår oxå gjort i helgen. kram

    SvaraRadera