måndag 26 oktober 2009

Vilken dag!

Vart har vi varit idag då, jag och stora A? Vi har varit i Tidaholm och hälsat på i Barnens hus. Ett helt underbart ställe som vi bara älskar. Men vi höll på att få vända i dörren!!! Man var tvungen att boka plats före ankomst, oavsett dag eller vecka (denna veckan har ALLA studiedagar och höstlov). Jag höll på att få panik. Hur förklarar man för en liten kille att det som han längtat till hela veckan inte kommer att ske. Speciellt när man står i entrén till himmelriket! Som tur är så fick vi komma in, och vi var inte ensamma om att bli förtvivlade i porten. Dags för en liten ordentlig information... Nåväl, dagen avlöpte bra och Stora A och Emilia i skogen lekte under samförstånd största delen av tiden. Sedan så var det dags för en liten lunch på stan. Vi parkerade om bilarna i stan så vi hamnade på nya torget i stället för grusåkern bakom Barnens hus. -Titta vem som kommer här säger Evelynn! Och gissa om jag blev häpen! Ur bilen kliver Jenny, som borde befinna sig i Kanada. Evelynn, den sluga lilla människan, har mörkat detta för mig hela dagen och fixat en stor överraskning genom att fixa en liten lunchdate. Jenny och Lee kom tillbaka till Sverige i torsdags, då arbetstillstånd och dylikt inte maler igenom så fort "over there", men eftersom jag inte varit hemma i helgen så fixade de en set up! Oh, vad roligt... Det är nästan lättare att träffas nu när vi har barn alla tre för då är alla lika inställda på att inte få prata hela meningar... Alltid avbrott! Efter den mycket goda lunchen/fikat på Julius, mycket trevligt ställe, helt klart värt att besöka igen, (fast de var nog glada när kaos-sällskapet försvann) så gick vi en liten runda på torget... Sist jag var i Tidaholm så fanns inte denna pumpen uppställd. Den har säkert stått i flera år men vad hjälper det när man aldrig besöker torget! Det var väldigt intressant att läsa skylten! Hade inte en aning om detta och då får ju vattenbäraren som står mitt i fontänen på torget en heeelt ny innebörd!!!

1 kommentar: