söndag 24 januari 2010

Snögubbeborg i Sälen?

Nix, det är våran igloo! Vi skulle göra en försvarsmur under jullovet, ifall vi skulle ha snöbollskrig, men det urartade och blev en igloo i stället. Perfekt för en eftermiddagsfika i all sällsamhet (ja, inte för mig som bantar givetvis, men visst har jag fikat där i mitt "gamla liv"). På bilden så ser man faderns ben sticka fram när de smarrade på Tom & Jerry kex och festis, det är inte tal om att hyra ut ett rum som de gör i Jukkasjärvi, men till nästa år kan man lägga en beställning om det blir vinter även då. Den observante har säkert noterat att det finns en liten is för den som tycker att skridskor berikar livet. Till den katergorin tillhör inte jag. Ett jäkla påfund! Men pappan i familjen är ju Leksing och nu för tiden hör man även Stora A skandera "Leksand!" i tid och otid. Han har ingen koll på vad det innebär, han skulle lika gärna brista ut i "Sverige/hv71/Brynäs", ja ni förstår. Men hjärntvätten är i full gång!

Jag ska nog försöka få honom att ropa Scrapping! i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar