söndag 24 januari 2010

Nya friska tag!

Ja nu är det dags igen! Sedan mitt förra besök på viktväktarna så har de hunnit med att ändra poängsystem till något "nytt" som de kallar för propoints. Jag har inte läst in mig på detta nya sätt att värdera livsmedel utan jag kör en rivstartsvecka med att dricka pulver!
Det är säkert många som hört mig hålla brandtal emot pulver (i alla dess former) under årens lopp, men jag är inte sämre än att jag ändrar mig. Det ska faktiskt bli skönt att slippa tänka på mat!
De sista veckorna har jag ätit och ätit och ätit och... ja ni förstår! Jag måste vara nära släkt med hundar som glupar i sig allt i enorma mängder (förutom att jag bestämt skulle dra gränsen vid att inmundiga avföring) och fiskar (som ju tydligen ska kunna äta ihjäl sig). Så nu kör jag! Beach 2010 here I come...

2 kommentarer:

  1. Tror att det nya systemet kommer funka bra! De sa förresten att om man dricker Nutrilett är en portion 3 propoints.

    SvaraRadera
  2. Vad är nu detta för stolleprov! Äta pulver! Jag har då märkt att de flesta eller i allafall många som gör sånt där är tillbaka i gamla vanor snart igen...men, men. Att du inte kan fatta att du är bra eller förresten bäst som du är. Börja motionera istället ska du se att det händer saker. Ut på isen och kör 10 000 meter:)

    Kram J

    SvaraRadera