måndag 15 juni 2009

Partyhelg!


Fredagen började med att säga hej då till stora A´s förskolefröknar. Han går på sommarlov och till hösten börjar han på stora barn. Helt galet vad fort det går!!! Det var ju inte länga sedan vi var på förlossningen och helt plötsligt så är han stor. Kan någon förklara hur det går till!
Sedan var det dags att åka till min kusin som tog studenten. Han är 13 år yngre än mig - och då stod det klart för mig - det är 13 år sedan JAG tog studenten. Hur är DET möjligt? Jag håller ju fortfarande på att smälta det faktum att jag precis fyllt 25. (Att jag hunnit med att passera 30 är ju ännu mera konstigt...)
Lördagen fick gå i familjens tecken. Även om min man har en arbetsmoral som inte är av denna världen så har han lärt sig att planera in familjen. Alltså, ingen hammare eller spade i handen på honom under hela lördagen. Vi var i Borås så Stora A fick leka på lekborgen som ligger inne på Knalleland! Jag passade på att ta lilla E i vagnen och utföra några ärenden, bl.a. ett besök på Magnolia!
På lördagseftermiddagen kom J förbi och det blev bestämt att vi skulle ta en "spontanscrap" på kvällen. Våra äkta hälfter roade sig med en öl och sappande på tv´n.
På söndagen var det den riktigt stora balunsen. Prästvigning i Skara domkyrka! Min barndomskompis man har gjort färdigt den massiva utbildningen och är nu klar. De har levt på stående fot i flera år, han har pendlat till Göteborg, arbetat som präst och kantor under tiden, varit i Uppsala ett år medan barndomskompisen har dragit lasset hemma med barn, arbete, flytt och allt runt omkring. Tänk vad härligt att få vara en familj och få leva och bo på ett och samma ställe! Jag kan säga så mycket som att Tibro har blivit begåvat med en MYCKET bra präst! Hans första dop blir våran lilla E! Vi har väntat in att han ska bli klar, så vi fick den prästen vi allra helst ville ha. Att han sedan får spänna musklerna eftersom att lilla E hunnit bli närmare 6 månader går nog bra. Han provlyfte henne igår och konstaterade att det skulle gå bra, men lilla E tyckte INTE det. Hon gillade inte att en man helt klädd i svart jonglerade runt med henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar