måndag 8 februari 2010

Tillbaka!

Ja, nu är man faktiskt tillbaka till livet och turerna har varit många! Läkarna har gissat och chansat friskt mellan urinvägsinfektion, livmodersinflammation och njursten. Efter att jag blev skickad från vårdcentralen till akuten så fick jag åka hem, för att återvända med ambulans senare samma kväll. Jag fick åka hem igen och mindre än 24 timmar senare så sitter jag gråtande på akuten ännu en gång. Min snälla mamma stannade hos mig så att maken kunde vara hemma med barnen (som redan blivit uppryckta ur sängen mitt i natten för att hämta hem mig från akutmottagningen en gång under helgen).

Det slutade med att de röntgade mig och kunde konstatera att ingen njursten fanns, men en cysta som trasslat in sig i äggledaren och ställde till med en sabla oreda. Det blev akutoperation mitt i natten, och jag har väl aldrig mått så bra som nu! Inget ont i rygg eller ljumske. Men visst är det svårt att böja sig, sätta sig eller lägga sig, men det är ju på övergående. Jag kommer aldrig behöva ha ont av min "njure" igen. Mina smärtor som kommit och gått under flera års tid är borta!!! Inga fler läkarbesök som slutar med ännu en dos medicin för urinvägsinfektion.

Jag är frisk! (ska bara läka ihop först!)

4 kommentarer:

  1. Skönt att allt har gått bra och att du är på bättringsväg! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att "höra" att du mår bättre, tänk vad en skön sömn och ett titthål kan göra susen:) Jag har en läsvärd bok till dig. Lämnar den så fort jag har läst ut den.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Här får man all info på samma dag, har missat att du inte mått så bra! Men skönt iaf att höra att du mår bättre efter alla turer med svensk sjukvård. Kram Lilljäntan

    SvaraRadera