fredag 6 november 2009

Tiden går fort...

...när man är ledig! Nu är mina 2 lay-off dagar till ända och det är dags för helgens 12-timmars pass. Känns roligt att vara tillbaka på sitt gamla skift med de gamla kompisarna. Det fattas två stycken (förutom mig) annars så är gänget komplett. Vad jag saknar dem!
Min första lay-off dag tillbringade jag och Stora A i Skövde. Vi tog tåget dit och gick till Polarn och pyret, BR leksaker, fikade och sedan Jack Jones för att köpa pappans obligatoriska t-shirts till fars dag. Han har redan fått dem, jag kan aldrig vänta till rätt datum, än mindre kan jag hålla tyst om att/vad jag köpt. Min man lägger aldrig fram eventuella presenter till mig för han vet att jag tjuvöppnar dem. Jag KAN inte hålla mig. Det värsta jag vet är när folk säger att de något vet men sedan inget mer. Jag skulle kunna explodera! Således är jag väldigt tacksam att trimma igång...
Dagen har gått snabbt förbi. Stora A var på förskolan och lekte i tre timmar, Lilla E sov, jag städade och maken fick cykla in till Falköping för att hämta bilen som varit på lackbehandling. Sedan blev det kväll utan att man begrep hur det gick till...
Nå, när jag kommer hem ifrån jobbet i morgon så vet jag att det är hockeymatch som står på menyn. Leksand-Mora. Derbystämningen känns ända till Floby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar