fredag 20 november 2009

Förbannade svin!

Våran totalt värdelösa vårdcentral har beslutat att inta vaccinera barn i åldersgruppen 6 månader till 3 år utan de ska avvakta ytterligare en vecka. Anledning? De är rädda att barnen ska reagera på ägg (som finns i vaccinet). Jag kan tala om för dem vad denna mamman är rädd för! Jo, hon är rädd för att hennes 10-månaders dotter, som aldrig varit sjuk och således har ett immunförsvar som är helt oprövat, ska bli sjuk i svininfluensa och DÖ! Att hon skulle få en reaktion på ägget anser jag är helt absurt. Hon trillade inte av pallen när hon smakade på glass så att hon skulle hamna i koma av vaccinet håller jag för otänkbart. För övrigt tycker jag att det är dåligt ställt med solidariteten mellan de olika vårdcentralerna. I våran centralort är de klara med riskgrupperna och smyger igång med övriga kategorier, här ute på "landsbygden" så är de inte klara med riskgrupperna, och nu när de skiter i socialstyrelsens direktiv så har jag lust att gå ner och välta hela skiten.

1 kommentar:

  1. Usch va tråkigt när de krånglar.....Hörde också att vissa landsting skulle dra in vaccinet för de små. Vi vaccinerade Millie här i Sandhem i tisdags för de hade inte dragit in det i Jönköpings län. Känns skönt att det är gjort, men de små behöver ju en spruta till och den blir nån gång i början av nästa år. Hoppas att ni snart får ta sprutan, man är ju orolig för de små.
    Kram

    SvaraRadera