lördag 14 november 2009

Bra namn är svårt att hitta!

Stora A; -Mamma, när jag blir stor så kommer jag få barn!
Mamman; -Ja, det stämmer. Vad ska dina barn heta?
Stora A; -Piff och Puff!
Mamman; -Jaha! Men om de inte kommer att heta Piff och Puff, vad ska de heta då?
Stora A; -Teodor! (En favoritkille från i somras)
Mamman; -Och om det blir en flicka?
Stora A; -Piff!
Mamman; -Men om det inte går. Har du något annat namn du tycker om?
Stora A; -... Kristina... (Lillasysters andranamn)

Igår sade Stora A till mig att jag är världens bästa mamma. Och jag är även vacker och modig. Man smälter...

2 kommentarer:

  1. Gullig han är :) Jag skämtade när en kompis skulle ha tvillingar och sa att de kan ju heta Piff och Puff :) Tänk om man skulle döpa dem till det vad chockade folk skulle bli hi hi. Va härligt att få höra sånt från sin son :)

    SvaraRadera