fredag 29 maj 2009

Kanisterkompott

Snart dags för avdelningsbyte för min lilla sork! Stora A fyller 4 i december och går över till stora barn på förskolan efter sommarlovet. Tyvärr blir det nya fröknar och vi kommer att sakna dem han har nu. De är så underbart engagerade, glada och mjuka personligheter allihop. Hoppas att det kommer att blir bra på den nya avdelningen, han behöver verkligen komma upp och få leka med jämnåriga, de är så få som är runt hans ålder där han går nu, men det är ju detta med personalen...Nåja, här ska det firas av fröknar till sommaren med lite gelégodisar. Vågar inte ge bort choklad - delvis kanske jag glufsar i mig den själv på väg till förskolan eller så kanske det smälter när fröknarna sitter i bilen på väg hem och de får äta den med sked!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad somriga och fina dom är, fröknarna blir nog rackarns glada. Har varit på scrapträff hela helgen på en gammal Herrgård i Grytnäs och förskt få ihop lite chokladkakor till min dotters fröknar. Lyckades göra 3 av 6 färdiga på hela helgen. :P Du undrade om jag var nöjd med min XXL och den kan jag verkligen rekomendera, det rymms massor och man har bra koll på vad man har med sig. Ha det bra, nu ska jag ta en promenad i den härliga kvällssolen.

    SvaraRadera