söndag 6 juni 2010

Jag har skaffat mig ett par tights att träna i. Mycket skönt att slippa dra ner shortsen som kryper upp mellan låren!

Igår tog jag, de senaste årens, första pass. Joggade 10 min, 2 minuter powerwalk, 10 minuter jogg och 2 minuter powerwalk. Jag var på vårat elljusspår här i byn och den suger (elljusspåret alltså). Den är så kuperad att Lidingöloppet framstår som planmark... Nåväl, jag var heeelt slut och hjärtat pumpade frenetiskt. Sedan snörade maken på sig sina nya löparskor som inköptes på Löplabbet i fredags. Han flög fram 1 mil i samma j***a terräng som om det vore nerför, och inte uppför, han sprang.

Men det är väl så att om man tillbringat sin ungdom hos biblioteket och den kommunala musikskolan så ser förutsättningarna lite sämre ut när man ska motionera i vuxen ålder.

3 kommentarer:

  1. haha ja mina förutsättningar ser inte bra ut. men jag ska köpa mig lite nya träningskläder så kanske iaf motivationen får sig en boost ;)
    kram mya

    SvaraRadera
  2. är det motsvarigheten till simmarnas hajdräkter? i så fall har du väl sänkt personbästa i spåret:-)

    kram Johanna

    SvaraRadera