tisdag 14 april 2009

Påskpyssel!

På påskafton var vi två tjejer som satt och scrappade! Underbart med två förstående män som utan protester godtog det mycket udda upplägget på påskafton! När morgonens äggjakt var över och Stora A fått både paket och ägg som haren lagt i trädgården, Lilla E fick bara paket (är man bara tre månader så bryr man sig inte om godis!) Så gick jag bort till min scrappsugna kompis och våra män tog en långpromenad i det fina vädret. Sedan blev vi survade med grillade hamburgare och fika innan dagen hux flux var slut och det var dags för ännu mera grill och en hård strid Monopol!


Jag är fortfarande så pass ny i mitt scrappande att jag prövar mig fram för att hitta min egen stil. Jag surfar runt på olika bloggar och tar så mycket ideér ifrån andra som jag bara kan och sedan prövar jag om det är något som passar mig. Jag scrapliftar tekniker, lo´s, användande av starkt mönstrade papper, stämplar, band, knappar o.s.v. Jag börjar hitta hem men jag klarar mig inte utan skisser!

Det bästa med att scrappa är att man fångar stämningen som var när kortet togs. Man kan skriva ner exakt vad som hände och sades. Jag vet inte hur det är med andra men mitt minne är så otroligt kort. Jag är en person som verkligen borde skriva dagbok för jag minns ingenting! Jag har det berömda teflonminnet...
Tänk att inte komma ihåg allt tokigt, roligt och mysigt som man upplevt med sina barn! Ungdomsåren är försvunna in i dimman sedan länge, men detta får inte missas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar