söndag 19 december 2010

Spaning på stan!


Vi var i Göteborg i helgen. Besökte Liseberg, Haga, Kronhusbodarna och gjorde vårat bästa för att inte ramla och bryta benen. Maken sade åt oss att inte ta emot oss med händerna när/om vi skulle ramla. "Är inte det en reflex?", undrade jag. "Det är bäst du låter bli den reflexen om du vill undvika benbrott", sade min make Doktorn! (Jag tror ÄNDÅ att det är en reflex som man inte kan betvinga, men ramlar man på en isfläck brukar det ju som regel gå så fort att man rätt som det är sitter på gatan och undrar vad f-n som hände!)

Stora A ville bara gå tillbaka till hotellrummet och äta is. Han vill bo på hotell hela livet! Jag tycker att min familj bor på hotell, jämt, med ständig room-service, så jag tycker inte att de borde märkt någon skillnad! Möjligen är frukostbuffén här hemma lite magrare...

Men inte ett besök i en storstad utan kändisar! Passerade Ole Dolyckan inne på Nordstan. Stort!!! När jag var liten var jag livrädd för Ted Åström, men inte nu längre... Jag har blivit stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar